Råd & tips

Inget vatten i kranen?

När det inte kommer något vatten i kranen, beror det oftast på en tillfällig avstängning. Det kan vara i samband med till exempel nyanslutningar eller servisarbeten.

I undantagsfall kan det bero på en störning någonstans i ledningsnätet.

Vattenavstängningar som inte är av akut art meddelas i förväg till de fastigheter som berörs.

Om du inte hittar någon information om vattenavstängning i ditt område, avvakta gärna en stund och gör sedan en felanmälan till Helsinge Vatten.

Länk till felanmälan

Senast uppdaterad 2019-08-21 11.29


Genvägar

Kontakta oss

HelsingeVatten AB
Bornvägen 2B, 822 30 Alfta
Tfn: 0271-574 50
E-post: info@helsingevatten.se

Öppettider

Måndag-fredag kl. 08.00-16.00
Lunchstängt kl. 12.00-13.00

Felanmälan

Tfn: 0271-574 44
Måndag-fredag kl. 08.00-16.00

Övrig tid vidarekopplas numret 574 44 till SOS Alarm AB i Gävle.