Felanmälan

Vi ansvarar för att leverera gott och friskt kranvatten till dig dygnet runt, året om.

Kontakta oss om något fel skulle inträffa. Så här fungerar vår felanmälan idag:

Ovanåkers kommun

Måndag - fredag (08:00-16:00)
Tfn 0271-574 44

Övrig tid vidarekopplas numret 574 44 till
SOS Alarm AB i Gävle för vidare hantering

Bollnäs kommun

Måndag - fredag (08:00-16:00)
Tfn 0271-574 44

Övrig tid vidarekopplas numret 574 44 till
SOS Alarm AB i Gävle för vidare hantering

Inget vatten i kranen

När det inte kommer något vatten i kranen, beror det oftast på en tillfällig avstängning. Det kan vara i samband med till exempel nyanslutningar eller servisarbeten.

I undantagsfall kan det bero på en störning någonstans i ledningsnätet.

Vattenavstängningar som inte är av akut art meddelas i förväg till de fastigheter som berörs.

Om du inte hittar någon information om vattenavstängning i ditt område, avvakta gärna en stund och gör sedan en felanmälan till HelsingeVatten.

Stopp i avloppet

Ett avloppsstopp kan bero på flera saker. Vid akut stopp kontakta oss på numret övanför så ser vi till att en spolbil kommer på plats för att undersöka problemet.

Strömavbrott

Information om strömavbrott och driftstörningar i elnätet finns på elbolagens hemsidor:

Senast uppdaterad 2019-08-21 11.07


Genvägar

Kontakta oss

HelsingeVatten AB
Bornvägen 2B, 822 30 Alfta
Tfn: 0271-574 50
E-post: info@helsingevatten.se

Öppettider

Måndag-fredag kl. 08.00-16.00
Lunchstängt kl. 12.00-13.00

Felanmälan

Tfn: 0271-574 44
Måndag-fredag kl. 08.00-16.00

Övrig tid vidarekopplas numret 574 44 till SOS Alarm AB i Gävle.