Information om Coronaviruset, covid-19

HelsingeVatten agerar ansvarsfullt för våra medarbetare, kunder och samhället i stort. Vi vill att du ska känna dig trygg med din VA-försörjning och vår hantering.

Vi följer utvecklingen och Folkhälsomyndighetens rekommendationer noga. Vi arbetar med  dricksvatten och har väl inarbetade rutiner kring vår hygien.

Vi bidrar till minskad smittspridning och belastning på sjukvården genom att stanna hemma om vi är sjuka.

I nuläget ska du som kund inte påverkas alls, vi arbetar på som vanligt för att se till du får dricksvatten och att vi kan ta hand om avloppsvattnet.

Inför de hembesök vi gör som till exempel byte av vattenmätare, så hör vi av oss innan. Det för att både ni och vi ska känna oss säkra och minska smittspridningen i samhället. Hör gärna av dig om du känner dig sjuk så försöker vi lösa besöken på annat sätt eller kommer tillbaka en annan dag.

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss, vi finns här för dig.

Du kan hjälpa oss genom att göra enkla saker:
  • Spola inte ner annat papper än toalettpapper i toaletten.
  • Tvätta händerna. Vi har vattnet. Ni har tvålen.
För korrekt och uppdaterad information kring Coronaviruset hänvisar vi till Folkhälsomyndigheten.länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster






Senast uppdaterad 2020-03-27 11.02


Kontakta oss

HelsingeVatten AB
Bornvägen 2B, 822 30 Alfta
Tfn: 0271-574 50
E-post: info@helsingevatten.se

Öppettider

Måndag-fredag kl. 08.00-16.00
Lunchstängt kl. 12.00-13.00

Felanmälan

Tfn: 0271-574 44
Måndag-fredag kl. 08.00-16.00

Övrig tid vidarekopplas numret 574 44 till SOS Alarm AB i Gävle.