E-faktura

Vi erbjuder dig som kund hos oss möjligheten att betala dina fakturor i elektronisk form — direkt i din Internetbank. Det är ett snabbt, enkelt och säkert betalningssätt som också är bra för miljön.

Om du vill ha e-faktura, gå in och anmäl detta i din Internetbank.

När du går in i din Internetbank, ser du om det kommit en ny faktura. Alla uppgifter som belopp, OCR-nummer och betalningsdatum är ifyllda i förväg. En snabb kontroll och ett godkännande så är du klar. Kontakta din bank om du har frågor och vill veta mer om E-faktura.

Frågor och svar

Vad är elektronisk faktura, (e-faktura)?
En elektronisk faktura skickas till dig via din Internetbank. Fakturan kan du titta på i Internetbanken och den kommer att se ut precis som en pappersfaktura.

Hur avanmäler jag mig från elektronisk faktura?
Via din Internetbank letar du upp avanmälan för elektronisk faktura. Där följer du instruktionerna för avanmälan.

Vilken information får jag på den elektroniska fakturan?
Den elektroniska fakturan innehåller samma uppgifter som en pappersfaktura.

När betalas en elektronisk faktura?
När du har godkänt din elektroniska faktura hos din Internetbank ser banken till att den betalas på förfallodagen
.
När får jag den elektroniska fakturan?
Den elektroniska fakturan får du vid samma tidpunkt som du skulle ha fått pappersfakturan.

Vad händer om jag byter bank?
Om du byter bank måste du själv anmäla dig hos din nya bank för tjänsten elektronisk faktura från Helsinge Vatten AB.

Vart vänder jag mig om jag har frågor om elektronisk faktura?
Har du frågor om betalningen, kontakta din Internetbank.

Har du frågor om innehållet i fakturan kontaktar du Helsinge Vatten AB. Vid frågor om fakturor Bollnäs kommun ring Barbro Jonsson 0271-574 55. När det gäller frågor om fakturor Ovanåkers kommun ring Lena Pehrers 0271-574 56. 
Ni kan också kontakta oss via vår växel 0271-574 50 eller via e-post info@helsingevatten.se.

Senast uppdaterad


Genvägar