HelsingeVattens logotyp
Ledningsarbete i grop

Felanmälan

Kontakta oss

Vi ansvarar för att leverera gott och friskt kranvatten till dig dygnet runt, året om.

Kontakta oss om något fel skulle inträffa.

Så här fungerar vår felanmälan idag:

Ovanåkers kommun

Måndag - fredag (08:00-16:00)
Tfn 0271-574 44

Övrig tid vidarekopplas numret 574 44 till
SOS Alarm AB för vidare hantering

Bollnäs kommun

Måndag - fredag (08:00-16:00)
Tfn 0271-574 44

Övrig tid vidarekopplas numret 574 44 till
                                                                 SOS Alarm AB för vidare hantering
 

Inget vatten i kranen


När det inte kommer något vatten i kranen, beror det oftast på en tillfällig avstängning. Det kan vara i samband med till exempel nyanslutningar eller servisarbeten.

I undantagsfall kan det bero på en störning någonstans i ledningsnätet.

Vattenavstängningar som inte är av akut art meddelas i förväg till de fastigheter som berörs.

Om du inte hittar någon information om vattenavstängning i ditt område, avvakta gärna en stund och gör sedan en felanmälan till Helsinge Vatten.

Strömavbrott


Information om strömavbrott och driftstörningar i elnätet finns på elbolagens hemsidor.
Fortumlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
Falu Energi och Vattenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
Edsbyns Elverklänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
Genvägar
Rapportera mätaravläsning
Blanketter
Fastighetsägare
Felanmälan
Pågående arbeten och projekt

Helsinge Vatten AB

Bornvägen 2 B - 822 30 Alfta
Tfn: 0271-574 50 Fax: 0271-574 60
E-post:info@helsingevatten.se